20 dec. 2011

Elevens val & Julklappar!

Yo bloggen!
Dessa två dagarna har vart väldigt softa då vi har haft Elevens val båda dagarna, och de innebär att vi har ett ämne som vi väljer själva. Jag hade Engelska, supernice. Vi har jobbat med dikter och så kallat Poetry Slam, och jäävlar ni ska få se en as grym kille sen om jag hittar videon! Så idag läste jag, Catha och Fille upp våran dikt (man fick jobba i grupp eller en och en) och blev as nöjd! Våran är fan bäst tycker jag! Och de va super eftersom jag vanligtvis har världens scenskräck men idag gick de bra!
Sen efter skolan drog jag och Catha in till backaplan och handlade julklappar, så nu är alla utom Catha fixade men jag vet exakt vad jag ska köpa till henne så de fixar jag på torsdag eller något! :)

Här är den delen jag läste;
Believe it or not,
this is all the time I got.
In dark or light, the time makes me wanna fight.
In sun or rain, the time gives me pain.
This poem is not so good,
but I was'nt in the mood.
I need to hurry up because the time is running out,
and now I have to scream and shout.

Och delen alla läste;
We did'nt have the time you say,
but we did it anyway.
It turned out pretty great,
while the time is running late.
Well this have been really fun and now you smile like the shining sun.

Och delen Catha läste;
kommer inte ihåg de första...
The poem must be clear so I can cheer,
drink a bear and get out of here.
Leaving the school,
I am no fool.
Alone forever but always clever.
Smart or not the time I got is not enough.

Den är så jääävla bra Cathas, och hon kom på allt!

Och Filles kommer jag tyvärr inte ihåg...Men får sno papperet och skriva ner de hehe xD

Dikten handlar typ om att vi inte hade så mycket tid och därför blev dikten rätt dålig. Men sen säger vi ju 'it turned out pretty great' så aa de blev ju bra sen ;)

här är den killen, han är as bra! Fast sen gillar ju jag dans också x)
Älskar att han ställer undan Micken. Och sista meningen 'Here is the mike, it is yours if you want it to be' AS BRA!!!
Och sen får ni även en grym rapp battle som Catha visa mig idag! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar