27 feb. 2012

Boktips!

Räcker det om jag älskar dig? - Katarina Von Bredow.
19 åriga Fanny är mitt uppe i sin första "riktiga" relation. Hon bor ännu hemma hos sin mamma, men hennes pojkvän Johan har en egen lägenhet, en etta. Fanny sover ofta över hos honom, de har det bra, allt är perfekt. Men en dag märker hon att det är något som inte stämmer. Hon vill så gärna tro att de ska leva lyckliga alla sina dagar - precis som man drömmer om - men hur ser verkligheten ut? Fanny slits mellan pojkvännens lögner och sin mammas problem.
Men den snygge SO-läraren Finn erbjuder henne sitt stöd sätts allt på sin spets. Känslorna vibrerar i denna intensiva roman om kärlekens irrvägar och om att finna sig själv.

Jag tycker att boken var riktigt bra. Jag älskar Katarina Von Bredows böcker, jag har läst 4 av dem och jag älskar alla, hon är jättebra.
Jag ger den 4/5.

Syskon kärlek - Katarina Von Bredow.
Nu är klockan snart halv 4 och jag kan inte sova. Kan du svara mig på en sak? Får man bli alldeles varm och matt i kroppen av att se sin egen brorsa?
Får man det, ens om han är den snyggaste och finaste killen i hela universum?
Jag kan inte hjälpa det!
Och jag skäms så in i helvete.

Ludvig och Amanda älskar varandra.
De vet att det är förbjudet - men de kan inte låta bli och inleder ett kärleksförhållande.
Ett förhållande som sargar och svider. Men som också ger skälvande lyckostunder. Ända tills verkligheten tränger sig emellan dem.

Samma författare här. Hon är grym på att skriva om förbjuden kärlek.
Denna boken är jättebra och jag rekommenderar den verkligen!
Den får 5/5.


2 kommentarer:

  1. den syskon kärlek skulle jag läsa men gjorde det ju aldrig, skulle jag kunna få låna den av dig någon gång? :)

    /El'z

    SvaraRadera
    Svar
    1. absolut, ska jag ta med den till skolan imon? :)

      Radera